Hadi Biraz Doğum Sonrası Depresyonu Hakkında Konuşalım

“Zamanımın çoğunu ağlayarak geçiriyorum. Bir türlü organize olamıyorum, yapmam gereken işler listesi çok uzun. Anne olarak kendimi tamamen yetersiz hissediyorum.”

Bebek durmadan ağlıyor ve ben bebeği susturamıyorum. Kendimi yetersiz hissediyorum, ama aynı zamanda sinirleniyorum da. Sonrada, dayanılmaz şekilde vicdan azabı çekiyorum. Bu, bebeğin değil, benim suçum.”

”Kendime güvenimi tamamen kaybetmişim gibi hissediyorum. Kötü görünüyorum ve aynı zamanda kendimi kötü de hissediyorum.”

İşte yukarıda okuduğunuz cümleler doğum sonrası depresyonu yaşayan annelerin kendilerini ifade etiği cümleler… Doğum sonrası depresyonu, doğumdan sonra her on anneden biri tarafından tecrübe edilen stresli bir durum maalesef.  

“Annelik Hüznü” Diye Bir Kavram Duydunuz Mu? 

Çok kısa bir süre önce doğum yaptınız, bu müjdeli haberi tüm sevdiklerinizle paylaşabilmeyi ve anne olmanın tadını çıkarabilmeyi düşlüyordunuz. Ama bunun tam tersi neredeyse her an ağlamak istiyorsunuz.  Bu durum sizin için hiç beklenmedik bir şey olabilir. Ancak hafif mutsuzluk ve dalgalı duygu durum yeni anne olan kişilerde normaldir. Hatta o kadar normaldir ki bu duruma “Annelik Hüznü” adı verilmiştir.

Yeni anne olmuş birçok kişi annelik hüznü denen durumu yaşar: Kolayca ağlamaya başlama, mutsuzluk, uykuya dalmada güçlük, tahammülsüzlük, iştahta değişmeler, odaklanmada güçlük. Bu belirtiler genelde doğumdan birkaç gün sonrasında başlar ve birkaç günden bir iki haftaya kadar sürebilir.  Annelik hüznü doğumdan sonra hormonal değişikliklerden kaynaklanan normal bir durumdur. Fakat bu durum bir iki haftadan fazla sürüyorsa profesyonel bir destek almanızda elbette fayda var çünkü sonrası doğum sonrası depresyonuna gidiyor demektir.

Nedir Doğum Sonrası Depresyonu?

Bebeğinizi kucağınıza almayı ne kadar sabırsızlık içinde beklemiş de olsanız da bebek sahibi olmak anne - babada stres yaratır. Bu stres tabii ki normaldir ancak birkaç hafta içinde geçmiyorsa ya da daha da kötüye gidiyorsa işte o zaman doğum sonrası depresyonunuz var demektir. Postpartum Depresyon olarak da tanımlanan bu tür depresyon, çocuğunuzla sağlıklı bir şekilde ilgilenebilmenize engel olur, bu yüzden kendinizde doğum sonrası depresyon olduğunu düşünüyorsanız acilen yardım almanız gerekmektedir.

Doğum Sonrası Depresyonunun Normal Depresyon İle Farkı Nedir?

Doğum sonrası depresyonunda görülen belirtiler aslında her depresyonda görülen belirtiler ile aynıdır. Bu belirtilerde en belirgin olanları kendini kötü hissetme ve genelde günlük hayatta olan şeylere karşı isteksizliktir. Tek farklılık, bu belirtilerin doğumdan sonraki ilk üç ay içinde ortaya çıkmasıdır.

 

Doğum Sonrası Depresyonun Belirti Ve İşaretleri Nelerdir?

  • Bebeğinizle ilgilenmemeye başlayabilirsiniz
  • Bebeğinize karşı sizi vicdan azabına sürükleyen olumsuz duygular besleyebilirsiniz
  • Bebeğinize zarar vereceğinize dair hisleriniz olabilir
  • Kendinize olan ilginizi kaybedebilir, kendinize vakit ayırmamaya başlayabilirsiniz
  • Genel olarak yaptığınız hiçbir eylemden haz almamaya başlayabilirsiniz
  • Enerjinizi düşük hissedebilir, motivasyon kaybı yaşayabilirsiniz.
  • Kendinizi suçlu ve değersiz hissedebilirsiniz
  • İştahınız azabilir ve kilo kaybedebilirsiniz.
  • Kendinizde normalden daha az ya da fazla uyuma gözlemleyebilirsiniz
  • Kendiniz zihninizde ölümü çağrıştıracak düşüncelere takılırken yakalayabilirsiniz

Araya Bir De Meme Ucu Çatlağı Girmesin

Bu belirtileri gösteriyor ve depresyonla uğraşıyorsunuz, bir yandan da elbette bebeğinizi emzirmeye devam ediyorsunuz.  Fakat tüm bunların üstüne bir de meme ucunuzda çatlaklar mı oluşmaya başladı? Bu sorunun asla durumunuzu daha ileri taşımasına izin vermeyin. Bebeğinizin olabildiğince sağlıklı olması için anne sütü emmeye ve sizinle sağlıklı bir bağ kurmaya ihtiyacı olduğunu unutmayın!

Meme ucu çatlaklarını da asla dert etmeyin. Çünkü size müthiş bir ürün önerimiz var; Nursicare! Kolay kullanımı ve hızlı etkisi sayesinde meme ucu yarası bakım ürünü Nursicare ile çatlaklarınıza 2 günde veda edip bu can sıkıcı sürece son verebilirsiniz.

Gelelim Bu Durumda Kendinize Nasıl Yardım Edebileceğinize…

 

Aslında yapacağınız en iyi şeylerden biri doğumdan sonra kendinize vakit ayırmaktır. Fiziksel olarak kendinize ne kadar vakit ayırırsanız sizin için o kadar iyi olacaktır.

İyi bir gece uykusu çekmeyi sakın ihmal etmeyin. Çünkü az uyumak depresyonunuzu daha da kötüleştirebilir. Bu yüzden dinlenmek için elinizden geleni yapmalısınız.

Güneş ışığı alabileceğiniz yerlere gidin. Güneş ışığı kendinizi iyi hissetmenizi sağlar, bu yüzden her gün 10 -15 dakika güneş ışığı almaya çalışın.

Fiziksel egzersiz yapın. Depresyonda egzersiz bazen ilaç kadar etkili olabilmektedir. Günde 30 dakikalık yürüyüş bile kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacaktır.