Kas Ağrısı, Burkulmalar ve Zedelenmeler Nedir? Neden Olur? Belirtileri Nelerdir?

Kas Ağrısı Nasıl Olur ve Tedavisi Nedir?

Aslında kas ağrısı olarak tabir ettiğimiz durumun çok da yabancısı değiliz. Halk arasında “hamlık” olarak çok sık kullanılan bu durum başımıza da çok sık geliyor. Peki, kas ağrısı yani hamlık nedir? Şöyle ki, kaslarımız olması gerekenden fazla ya da her zamanki rutinden daha fazla antrenmana veya zorlamaya maruz bırakılırsa bu sırada kaslarımıza giden oksijen miktarı yetersiz kalır. Kas daha fazla enerji yakmak ister bunun için oksijen yetersiz olduğunda vücut oksijensiz ortamda enerji yakmaya çalışır. Oksijenli ortamda yakılan enerji H2O ve karbondioksite dönerken oksijensiz ortamda yakılan enerji Laktik asite döner. Bu durum sonucunda oluşan laktik asit, kan dolaşımının taşıyabileceği miktarın üstüne çıkar ve kasta hapsolur. Bu da ağrıya sebep olur. Aslında oluşan bu ağrı laktik aside direkt bağlı bir etki değildir, bir sonuç olarak ortaya çıkar. Dinlenme durumuna geçildiğinde ise laktik asit pirüvata döner, bu da oksijenli solunuma tekrar geçildiği için vücuttan atılır.

Peki, bu ağrıları geçirmek için neler yapabilirsiniz? İlk önce masajdan bahsedelim. Masaj yapmak kan akışımızı hızlandıracağından laktik asidin kaslardan atılmasına yardımcı olacaktır. Bir diğer seçenek de buz uygulamak. Buz uygulaması ağrı başlar başlamaz yapılırsa daha yararlı olacaktır. Buz, kastaki iltihaplanmayı giderecektir. Ve tabii ki güzel ve sıcak bir duş…  Damarların genişlemesi amacı ile yapılan sıcak bir banyo kas ağrılarını hafifletmeye yardımcı olacaktır.

Bilek Burkulması ve Zedelenmesi, Ayak Bileği Burkulması ve Ayak Bileği Ağrısı 

Burkulma hem günlük hayatımızda çok duyduğumuz bir durum hem de herkesin başına gelebilecek bir olay. Hal böyleyken neden burkulmalar hakkında biraz bilgimiz olmasın değil mi? Olağanın dışında gerçekleşen bir hareket sonucunda eklem bağlarında oluşan kopma ya da gerilmelere burkulma denir. En çok ayak / el bileklerinde ve dizde olur.

Düzgün olmayan bir yüzeyde yürümek veya egzersiz yapmak ayak bileğinde, atletik bir aktivite sırasında dönme dizde, elin üzerine düşme durumunda el bileğinde, kayak yaralanması veya raket sporları yaparken aşırı zorlanma başparmakta burkulmalara neden olabilir. Semptomlar kendini genellikle ağrı, şişme, morarma, burkulan eklemi hareket ettirmekte zorlanma olarak gösterir.

Böyle bir durumla karşı karşıya kalırsanız tabii ki ilk önce doktorunuza başvurmanız gerekir.  Ama durumu iyileştirmek adına neler yapılabileceğinden kısaca bahsedelim;

Kişi bilekte acı, şişme veya rahatsızlığa neden olan faaliyetlerden olabildiğince kaçınmalı ve dinlenmelidir.  Burkulmadan hemen sonra 15 - 20 dakika boyunca buz ile soğuk uygulamak iltihabı azaltarak iyileşmeyi hızlandırmaya yardımcı olabilir. Şişliğin inmesine yardımcı olmak için, ayak bileği elastik bir bandajla çok fazla sıkı sarmadan sabitlenebilir. Doktorunuzun önereceği ağrı kesiciler ve anti-inflamatuarların da faydasını görebilirsiniz.

Parmak Zedelenmesi, Parmak Tendon Zedelenmesi, Parmak Sinir Zedelenmesi ve Parmak Eklem Kapsülü Zedelenmeleri… 

Parmak incinmeleri ve zedelenmelerinin nedeni genellikle fiziksel etmenlerdir. Parmağa olan kan akışının durması eklemlerde genişlemeye sebep olur bu da bağları gerer veya yırtar. Parmak ezilmesi ise genellikle ellerin çok sık kullanıldığı spor dallarıyla uğraşan kişilerde tramvaya bağlı olarak gözlenir.

Parmak İncinmesinin Belirtileri Nelerdir?

-Parmakta Zonklama

-Hareket Durumunda Zorlanma Ve Ağrı

-Morarma, Kızarıklık, Ağrı, Şişlik

Parmak Zedelenmesine ve İncinmesine Ne İyi Gelir?

Parmağınızı incittiyseniz evde yapabileceğiniz birkaç basit adım var aslında… Hadi kısaca onlardan bahsedelim.

Parmaklarınızı Yormayın!

Elbette iyileşmenin hızlanması için incinen parmağı fazla zorlamamak lazım. Çünkü dinlenmeden iyileşme sürecimizi maalesef hızlandıramayız.

Buz Uygulayın!

İncinen parmak üzerine buz uygulaması yapabiliriz. Buzu direkt olarak cilde uygulamak yerine bir havlu aracılığı ile 15 dakikadan fazla olmamak kaydıyla uygulayabilirsiniz.  Yarım saat aralıklarla birkaç kez tekrarlayabilirsiniz.

Parmağınızı Yüksekte Tutun!

İncinen parmağınızı göğüs hizasının daha yükseğinde tutmanızda fayda var. Uyurken veya otururken birkaç yastık vb. araçların desteği ile elinizi yukarıda tutabilirsiniz. Yüksekte tutulduğunda bölgede kan birikimi az olacağı için incinen yer daha az şişer.

Basit Parmak Egzersizleri! 

Egzersizler etkilenen kaslardaki gerginliği azaltacaktır ve bölgeye daha fazla kan akışı olmasını sağlayacaktır. En iyi yollardan biri stres topu diye adlandırılan minik toplar ile yapılacak egzersizler olabilir bunu gün içerisinde birkaç kez tekrarlamanız kâfi olacaktır.

Yumuşak Doku Zedelenmeleri ve Kol Zedelenmeleri

Burkulma, zorlanma, ezilme, morarma ve yırtılmalar sonucu oluşan durum, yumuşak doku zedelenmesi olarak adlandırılabilir. Bu tip travmalar sonucu ödem oluşacağından bölgenin yukarıda tutulması, ödemin azalmasına yardımcı olacaktır. Bölgeye göre değişiklik göstermekle birlikte genel belirtiler; ağrı, şişme, hareket kısıtlaması ve tutukluktur. 

Aşırı kilo, ısınmamak ve eğitimsiz egzersiz yapmak yumuşak doku zedelenme ihtimalini artırır. Motorlu araç kazaları, yüksekten düşmek, ani dönüşler, kontrolsüz hızlanmalar, çarpışma, uzun mesafeli koşu gibi süreklilik içeren egzersizler de yine aynı şekilde bu zedelenmelerin sebebi olabilir.

Size vereceğimiz tavsiyeler ise gayet basit ve uygulanabilir; dinlenin, buz uygulayın, doktorunuz uygun görürse ağrı kesici kullanın, yüksekte tutun…

Güncel olarak bizi aşağıda platformlardan takip edebilirsiniz.