Spor Yaralanmaları ve Sonrası

Sağlıklı olmanın ve sağlıklı yaşamanın ilk koşullarından biri de spor yapmaktır. İnsanın yaşı, cinsiyeti ne olursa olsun, kendini sağlıklı ve iyi hissedebilmesi için spor yapması gerekiyor. Daha iyi bir yaşam kalitesi oluşturması açısından haftada en az 2 – 3 kere spor yapmak şart!

Evet, spor yapmak sağlığımız için çok iyi fakat egzersiz ve spor yaparken kendimize zarar da verebiliriz. Genel olarak sportif aktiviteler sırasında meydana gelen her türlü hasarın ortak adı ise spor yaralanmaları…

Spor Yaralanmaları Ve Bu Yaralanmaların Sebepleri Nelerdir? 

Spor yaralanmalarının oluşumuna neden olan faktörleri iki başlık altında toplayabiliriz. Bunlar endojen (kişiye ait) ve eksojen (çevresel) faktörlerdir.

Kişisel faktörler: Fiziksel eksiklikler (kas zayıflığı, eklem kısıtlılığı, yetersiz esneklik), yorgunluk ve aşırı yüklenme, anatomik sorunlar, psikolojik faktörler (riski kabullenme, aşırı istek), geçirilmiş tam tedavi edilmemiş yaralanmalar, kas sertlikleri (aşırı egzersiz veya enfeksiyona bağlı), yaş, cinsiyet.

Çevresel faktörler: Kötü ve yetersiz spor tekniği, yetersiz ve kötü antrenman, kötü malzeme kullanımı, çevre (hava şartları), zemin, kurallara uymamak.

En yaygın spor yaralanmaları:

  • Burkulmalar
  • Diz yaralanmaları
  • Şişmiş kaslar
  • Aşil tendonu yaralanmaları
  • Kaval kemiği ağrıları
  • Rotator manşet yaralanmaları
  • Kırıklar
  • Çıkıklar

Spor Yaralanmalarının Türleri Nelerdir?

Akut Yaralanmalar: Vücudun bir bölümünün aşırı hıza ve alabildiğinden daha fazla yüke maruz bırakılması akut yaralanmalara sebep olabilir. Akut yaralanmalara örnek olarak düşmeler, çarpmalar, darbeler, burkulmalar, kırık ve çıkıklar verilebilir.


Kronik Yaralanmalar: Kronik yaralanmalar genel olarak aynı hareketin aralıksız olarak tekrarlanmasından kaynaklanır. Kronik yaralanmalara örnek olarak ise stres kırıkları ve tenisçi dirseği verilebilir.

Spor Yaralanmaların Korunmasında Verilebilecek Öneriler:

  • Aşırı aktivitelerden, tekrarlayıcı zorlanmalardan kaçınılmalıdır
  • Antrenman ya da aktivite öncesi “ısınma” periyoduna özen gösterilmelidir
  • Germe egzersizleri bu ısınma sonrası ve de antrenman sonrasında yapılmalıdır
  • Ayakkabı seçimi ve ayakkabıların çok yıpranmadan yenilenmesi önemlidir
  • Zemin seçimi önemlidir
  • Dengeli beslenmek, düzenli dinlenmek, dehidrate olmamak, elektrolit dengesine dikkate etmek önemlidir
  • Egzersiz seviyesi ve süresi antrene oldukça arttırılmalıdır


Yine De Yaralanma Kaçınılmaz Son Olduysa Size Müthiş Bir Önerimiz Var!

Sportswrap 

Gerilme, burkulmalar ve sakatlıklarda etkilidir. Yapılan çalışmalarda Sportswrap’ın inflamasyon ve ağrı mekanizmasını bloke ettiğini göstermiştir. Aynı zamanda birçok atletik yaralanmada Sportswrap ile yapılan sargı pansumanlarda ödem, ekimoz (morarma) ve ağrıda dramatik azalmalar ortaya çıkarmıştır.

Non sterildir. travma, kas gerilmeleri, burkulma vb. vakalarda ekimoz ve ağrı üzerindeki olumlu etkisi ayrıca antiinflamatuar özelliğinden faydanılmak üzere tasarlanmış ürünlerdir. Yapılan testlerde görüldüğü üzere Sportswrap, Polymem örtüleri ağrı reseptörlerini engelleyerek ağrıyı dindirmektedir.

SportsWrap Online Satışta!

Spor esnasında karşılaştığınız sakatlanmalarda artık ağrı sızı çekmeden iyileşeceksiniz!

Ürüne ulaşmak için tıklayınız; https://www.bermed.com.tr/magaza/polymem-sportswrap-bandajli-10x76cm